2011. május 17., kedd

Tézis 8 ELTE PPK Könyvtár

ELTE PPK Könyvtára

Számomra az ideális felsőoktatási- és szakkönyvtár jól strukturált, minden hasznos információt tartalmaz (esetleg elébe megy az igények megjelenésének), folyamatosan FRISSÜL, és „kinézetében” is az adott szakterületet tükrözi. Ha lehetőség van rá, akár a fenntartó intézmény honlapjának struktúrájára csak felszínesen utal.

Mivel a felsőoktatási könyvtárak honlapjait nagy többségben a hallgatók nézik, sok interaktív, web 2.0-s alkalmazást tennék fel. Például a Szegedi Egyetem Könyvtárának honlapja (http://ww2.bibl.u-szeged.hu/) nekem nagyon tetszik. Letisztult felület, színek, az elrendezés sem zsúfolt, próbálják a könyvtárat, mint ténylegesen szolgáltató intézményként felfogni. Csalogatják az embert, hogy térjen be hozzájuk, mert rengeteg friss dokumentum van stb.

A Debreceni Egyetemi Könyvtáraknál tetszik, hogy az összes kar könyvtárát megtalálom egy felületen, és onnan elindulhatok a számomra releváns könyvtár felé. A karok oldalai különböznek egymástól, de nem teljes mértékben. A debreceni egyetemi könyvtáraknál láttam először, hogy próbálnak a hallgatók fejével gondolkodni, és a legfontosabb szolgáltatással nyitnak (katalógusban keresési felület).

Én egy felsőoktatási könyvtár honlapjára négy dolgot emelnék ki, mint tartalomszolgáltató eszköz: KATALÓGUS(OK), NYITVA TARTÁS, BEIRATKOZÁSI DÍJ, ÚJ SZOLGÁLTATÁSOK. Magamból kiindulva természetese. Ezeket érzem a legfontosabbnak, utána jöhetne a többi fontos információs eszköz: beiratkozás, állomány, könyvtárról adatok, leírás a könyvtárhasználatról stb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése