2011. március 22., kedd

Központi Statisztikai Hivatal Könyvtára

http://konyvtar.ksh.hu/

A Központi Statisztikai Hivatal Könyvtára egyidős a magyar hivatalos statisztikai szolgálattal, kezdetben a hivatal dolgozóinak kiszolgálása volt a fő célja.
Országos szakkönyvtár, de közművelődési feladatokat is ellát.
Fő tevékenysége a statisztikatörténeti és történeti statisztikai kutatások végzése, valamint ehhez kapcsolódóan különböző szakirodalmi összeállítások, tanulmányok készítése és kiadása.
Honlapja könnyen kezelhető, jól átlátható, szerkezete egyszerű és logikusan felépített. Nekem nagyon tetszik, hogy stílusában és színeiben egyezik a Központi Statisztikai Hivatal honlapjával, ezzel is jelezve a kapcsolatot.

Szolgáltatásai a következők:
helyben olvasás, tájékoztatás, könyvtárközi kölcsönzés, információszolgáltatás, fénymásolás, születésnapi csomag.

Adatbázisok:
4 belső adatbázisa van: JSTOR, ECONLIT, EBSCO, ERIC.

A honlapnak van angol verziója, Web 2.0-ás alkalmazások közül pedig az RSS feed-et alkalmazzák.
A könyvtárnak van saját blogja, amely 2008-ban indult és a könyvtár honlapjáról érhető el. Itt főleg könyvajánlásokat olvashatunk.
Különleges szolgáltatása a 'Születésnapi csomag', melynek lényege, hogy az általunk kiválasztott illető születésnapján megjelent újságokból a könyvtár egy másolatot, csomagot állít össze, melynek segítségével a születésnapos megtudhatja, mik történtek a világban azon a napon.

Összességében én elégedett vagyok a honlappal, mindent megtaláltam, amit szerettem volna, minden egyértelmű és könnyen kezelhető, a lap stílusa is kellemes, elegáns, mégsem egyhangú.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése