2010. január 12., kedd

Stackoverflow.com – Tézis 2.

  1. Az internet megjelenése előtt például szaklapokban volt lehetőség hasonló kérdések feltevésére, ott is csak az olvasói rovatokban. Csak reménykedhetett az ember, hogy megválaszolják a kérdését, és amennyiben ez megtörtént, a hely szűkössége miatt konkrét megoldást csak a legritkább esetben közöltek, inkább csak általános útmutatást adtak, hogy hogyan lehetne megoldani az adott problémát. A másik, gyakorlatiasabb megoldás a témával foglakozó klubok felkeresése volt, bár ezek száma hazánkban meglehetősen csekély volt, nem is beszélve a földrajzi korlátokról. A témakörből következik, hogy amint lehetségessé vált, a hasonló témákkal fogalakozó emberek egyre inkább a hálózaton keresztül osztották meg tapasztalataikat, kezdetben BBS-ek, levelezőlisták, majd fórumok, blogok, wikik segítségével.

  2. A kérdéskörrel kapcsolatos tartalom elsősorban a nyomtatott szakirodalomban (tankönyvek, referencia könyvek), valamint ezek elektronikus változataiban, az adott programnyelvet gondozó cég(ek) vagy csoportok által üzemeltetett hivatalos honlapokon található meg.

  3. A honlapnak nem célja a tárgyalt nyelvek teljes és mindenre kiterjedő bemutatása, ellentétban a gondozó cégek honlapján vagy a programok helpjében megtalálható teljes leírásokkal, viszont alapvető használati kérdések, (pl. szintaktika) tisztázásánál gyakran linkel ezekre. Amiben többet/mást nyújt a hasonló honlapokhoz képest, az a szerkezete: Ez tulajdonképpen egy fórum egy blog, egy wiki és egy közösségi megosztó oldal ötvözete.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése