2010. január 16., szombat

Tézis 3. -Kultúra.hu

A Kultúra.hu egy nagyon összetett és szerteágazó oldal, 12 kategóriába foglalja menüjében az oldal tartalmát (pl. film, színhát, tánc, irodalom stb.).
A honlap felosztása és tagolása egyszerűen átlátható, egyértelműen tükrözi a tartalmat.
Én másodlagos információnak ítélném az oldal tartalmát. Minden kategóriában részletes cikkeket, interjúkat, kritikákat, beszámolókat olvashatunk az adott, kiválasztott témáról. Ezek az írások szerintem színvonalasak és tartalmasak, bár ezt csak akkor tudnám biztosan állítani, ha valamelyik területen szakértő lennék :). De számomra sok hasznos információt tartalmaznak, felkeltik az érdeklődésemet egy-egy téma iránt. De ha többet szeretnék tudni egy művészről vagy alkotóról például, akkor nincs lehetőség egy kattintással eljutni a további információkhoz, nincsenek linkelve a nevek, művek, alkotások, külön kell rájuk keresni.
És persze magát az alkotást, előadást nem látjuk,a művet nem olvashatjuk (legalábbis ezen a webhelyen) csak egy-egy illusztráló kép erejéig, ami nem pótolja magát az élményt.
A kategóriákon belül már nincsenek rendszerezve az írások típusuk szerint(beszámoló, interjú stb.), közzétételük dátuma szerint jelennek meg az oldalon.

A honlap célja szerintem az, hogy tájékozódást nyújtson az érdeklődőknek a kultúra területén, ismertesse az aktuális eseményeket, programokat ajánljon, összefogja egy helyre azokat a főbb területeket, amiket a kultúra szó alá vehetünk. És ezt precízen és jól összeszedetten, tartalmasan meg is valósítja.
Az másodlagos információk szerintem az oldal 80%-át teszik ki. A maradék 20 %-ot azok a cikkek vagy beszámolók tartalmazzák, melyek magáról az alkotásról, művészről írnak konkrétan, pl. egy művész pályájának bemutatása 50.születésnapja alkalmából. Elsődlegesnek információként én ezeket a formákat tudnám megemlíteni. A szó szoros értelemben vett elsődleges információt nem, vagy csak nagyon keveset tartalmaz az oldal, de mint már említettem, nem is ez a célja.

Hitelesség szempontjából szerintem csak a szakemberek tudnak értékelhető véleményt nyújtani, számomra nem derül ki a cikkek alapján, hogy aki írt, mennyire szakavatott a témában. A bejegyzéseket állandó szerkesztő gárda írja, a szerzők névsora olvasható az Impresszumban, én sajnos nem tudom megállapítani a nevek alapján, hogy szakértőkről van-e szó vagy sem. De mivel az oldal nagyrészt eseményekről számol be, interjúkat közöl, programokat ajánl, és nem pedig műveket és alkotásokat elemez, talán eltekinthetünk a szigorú értelemben vett szakértelemtől :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése