Privátszféra és magány
A katedra honlapjára látogatók megőrizhetik privát szférájukat annak minden jó és rossz oldalával. Azok akik a virtuális térben próbálnak interperszonális kapcsolatokat találni, más fórumokat kell keresniük. Emberi szociális kapcsolatok építgetése itt még most van alakulóban. Ahogy az előző tézisemben is említettem néhány hete találtam rá a nagykanizsai iskola facebook-jára, és egy keszthelyi twitteres oldalra. Az aktív használók még nincsenek sokan, de legalább egy reménysugár azoknak akik a nyelviskoláról, nyelvtanulásról szeretnének beszélgetni. Nem kell attól tartanunk, hogy ez az oldal a valós élményektől vonja el az idelátogatót. Véleményem szerint a nyelvtanuláshoz jól használható ugyan a WEB, de igazi ízét mégis valós interperszonális kapcsolatok adják, és a nyelvtudásnak is ez a célja.
Birtoklásvágy felhalmozás
Ez a honlap nem egy egyénileg vagy egy közösség által összegyűjtött tudásanyag örzője. A nyelvtanítás az iskola szellemi tőkéje, amit a honlap szerint az iskola saját módszertani anyaga is kiegészít. Saját bevallásuk szerint az iskola sikere is ennek a közösen kidolgozott tőkének és tudásnak köszönhető. Érthető, hogy ezt a tudást nem fogják közzé tenni, hiszen ebből élnek. Az iskola egy franshise rendszert üzemeltet, nyilván itt vásárolható meg know-how. Birtoklás és felhalmozás itt a fejekben és a zsebekben van. Természetesen az iskola honlapja mindent megtesz, hogy felkeltse az érdeklődést "terméke" iránt és a szálak hozzá vezessenek: ingyenes szintfelmérés, nyelvvizsga információk, és új szolgáltatása az online nyelvtanfolyam segítségével.
Képességek fenntartása fejlesztése
A katedra honlapján nem működtet fórumokat, topikokat, ezért nem kell attól tartania az ide látógatónak, hogy egy izgalmas témáról lemarad vagy nem tud hozzá szólni. Nem szükséges az a kényszeres jelenlét amivel sok intenetes -főleg játékoldalak- próbálják magukhoz láncolni a használót. Az új hype-okat is viszonylag lassan és szelektálva használják a honlap szerkesztői. Nem kell attól tartani, hogy ha nem használjuk naponta a net-et, akkor lemaradunk valamiről, vagy egy új alkalmazást kell megtanulnunk. Ez szándékos törekvés is lehet, hiszen nyelvtanulók toborzásakor nem szempont hogy ki mennyire naprakész a net-en, bár az iskola informatikai képzéseket is indít.
Hozzáadás teremtő aktivitás
Az általam vizsgált honlap nem valószínű, hogy frontharcosa lesz a hálózati tudásegyesítésnek. Azt a tudást amivel rendelkezik apró pénzre szeretné váltani. Természetesen az online nyelvoktató programja nem működne internet nélkül, mégis érthető, hogy ez nem egy közszolgáltatás. A nyelviskola él ugyan az internet adta lehetőségekkel, igyekszik saját céljaira felhasználni, lásd: hírlevél, ingyenes szókincsfejlesztő szolgáltatás, szótár, szintfelmérő de mindezek egyirányba mutatnak. A katedra az internetet eszközként használja saját céljai eléréséhez és nem fordítva.
2010. április 12., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése