2009. november 29., vasárnap

Kultúra.hu -Tézis 2.

Talán az egyik legegyszerűbb forma az utcákon található, hagyományos, régi típusú hirdető oszlopok, amiknek szerintem nagyon helyes hangulatuk van (feltéve, ha tényleg plakátokkal van körberagasztgatva, de ez szerintem az ELTE előtti hirdetőoszlopra még igaz. És bár viccesnek tűnik, hogy pont egy ilyen egyszerű, szinte már senkinek fel nem tűnő dologgal kezdem, de én mindig megnézem, épp mi van rajta kiplakátolva :). És sok embertől hallom, hogy valamilyen információt ezekről az oszlopokról tud meg, az utcán látja, hogy valamilyen program érdekes lehet, jó lenne megnézni.
A legegyszerűbben mindenki számára beszerezhető tájékoztató füzetecske a Pesti Est -ami mellett már megjelent az Exit és más hasonló kiadványok is- melyben rengeteg kulturális programról találhatunk adatot, ismertetőt, ajánlást. Szerintem ez nagyon hasznos, és mivel ingyenes, tényleg bárki számára elérhető (akár interneten is). Televíziós műsorok közül én egyet emelnék ki, ami szerintem nagyon színvonalas, egyedül annyi a baja, hogy kevés a műsorideje. Ez a Kultúrház című műsor (mostanában az m1-en megy vasárnap este), amely próbálja az értéket hordozó dolgokat bemutatni, felhívni érdekes programokra a figyelmet, valamint interjúkat, beszélgetéseket szervezni művészekkel.
Valószínűleg, a kultúrán belül minden művészeti ágnak van valamilyen formában olyan kiadványa, mely összefoglalja a területen történt eseményeket, tájékoztat az újdonságokról, programokról. Ezek is ingyenesek szoktak lenni általában.
És sok információt szerezhetünk különböző programokról az egyes kulturális intézmények (helyi) hirdetőtábláiról is. Ennek persze az a hátránya, hogy venni kell a fáradságot, és beballagni a kiválasztott galériába, szórakozóhelyre stb.

Kultúrával kapcsolatban rengeteg helyen találkozhatunk még a neten a Kultúra.hu oldalon kívül.Kiindulásként alapul vehetjük a már jól ismert, szinte mindenhez hozzáilleszthető .lap.hu végződést, így a
Kultúra.lap.hu oldalt, ahonnan rengeteg irányba indulhatunk az összeállított linkek segítségével.
A honlapokon kívül elektronikus magazinok is szórakoztatják a kulturális eseményekre kíváncsi embereket. Nagyjából hasonló felépítésű lap a Szifon kulturális online magazin, mint a Kultúra.hu. Szerintem ez is egy érdekes, jól használható/hasznosítható oldal, bár a színvonal azért alul marad a Kultúra.hu-hoz képest.
Rengeteg fórumot is találunk a témában. Ezek általában specializálódnak egy kiválasztott területre és azt járják körül. Én a keresgélés során az Index fórumait vettem kiindulásnak. Szerintem a fórumok kultúra szempontjából (is) nagyon alkalmasak a tájékozódásra, információszerzésre, hiszen lehetőségünk van mások véleményét meghallgatni, kikérni a minket érdeklő programról vagy művészeti alkotásról. Olvashatunk véleményeket a legújabb kiállításokról, színházi előadásokról, könyvekről, és persze lehetőségünk van megbeszélni, megosztani élményeinket, véleményünket.

Az, hogy mit tud nyújtani a vizsgált rendszer, szerintem teljesen egyéni. Kinek mire van szüksége. Az én igényeimet a Kultúra.hu kielégíti, én egy nagyon jól használható oldalnak tartom. Persze semmi sem lehet tökéletes. Valószínűleg ennek az oldalnak is vannak hiányosságai, de ezeket én nem tartom annyira szem előtt, mert nekem fontosabb az, hogy rendezet, könnyen használható felületen értelmes és értékes tartalmat olvashatok.És amit esetleg hiányolok, annak után a tudok nézni máshol, hiszen erre lehetőséget ad az Internet. Ugyan így bárki másnak van lehetősége eldönteni, hogy mire van szüksége, és addig keresni a számtalan lehetőség közül, amíg rá nem akad arra az oldalra, ami számára megfelelő.
Specializálódni valószínűleg nem tud annyira az általam kiválasztott lap, mint egy olyan oldal, ami csak egy területével foglalkozik a kultúrának, mint például a Színház.hu, de szerintem nem is ez a célja.
Annyi mindenesetre biztos, hogy a Google-ba beütve a kultúra szót, a Kultúra.hu az első találat, amit kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése