2009. november 24., kedd

Herendi porcelán - tézis 1.

www.herend.com

A honlap a Herendi porcelán népszerűsítését tűzte ki célul. Mindamellett, hogy történelmi korokba kalauzol, szemet gyönyörködtető képeivel próbálja elérni, hogy a látogató ne csak nézelődjön, válasszon is ízlésének megfelelőt a "manufaktúra" remekműveiből. Tehát a kereskedelmi szolgáltatással (is) bíró oldal feltett szándéka, hogy a szemlélődő egyben vásárló is legyen: dekorálja otthonát a szebbnél szebb dísz- és használati tárgyakkal.

A feltüntetett árak - mint ahogy azt a színvonal is sejteti - a legtöbbek számára ijesztő: még kimondani is sok...! Ez az, ami behatárolja a vásárlóközönséget: minden bizonnyal a társadalom "magasabb" rétegeinek nyílik alkalma a tetszetős "készletek" megrendelésére.
A kézműves ipar történelmét bemutató linkre kattintva olvashatjuk: a porcelán "mára uralkodók, történelmi személyek, vezető üzletemberek, művészek kedvelt márkájává vált". Nemcsak hazánkban, hiszen a Magyar Örökség részének tekintett, világhíressé lett porcelán immár száznyolcvan éve a világ legnagyobb "porcelánmanufaktúrája".
A szűkösebb pénztárcát birtokló "alsóbb" rétegnek marad a honlap (és egyéb: képeslapok, könyvek fotóinak) csodálata.

Divatossá vált napjainkban az "akció". Mint a legtöbb helyen, ahol a fogyasztók megszerzése a cél, itt is kedvezményekkel, akciókkal próbálják csábítani a vásárlót. Mert talán így könnyebb nagyobb vásárlói kört kialakítani. Akik számára még ezek után sem megengedhető a vásárlás, a weboldalon kínált játékoknak köszönhetően virtuális ajándékokkal: letölthető képernyővédőkkel, háttérképekkel "vígasztalódhatnak". Vagyis, ajándékban mindenki részesülhet, aki látogatja a honlapot és részt vesz a játékokban.

Turisztikai szempontokat sem hagytak figyelmen kívül a weblap szerkesztői, mikor a tartalmakat feltöltötték: a helyi látnivalók, aktuális programok szintén felsorolásra kerülnek. Feltehetően nem minden hátsó szándék nélkül. Mert ha kirándulást tervezünk a városban, mindenképp megtekintjük (legalább is szerintem) mindazt, ami a várost világhíressé tette. A helyi múzeum és "ipar" főszereplőjét: a Porcelánt. És ha már ott jár az ember, esetleg "szuvenírral" tér haza.

2009-12-01.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése