A turizmus és a vendéglátás területén a szakmának folyamatosan nő az igénye a lehető legfrissebb statisztikai adatok és elemzések iránt. Ez az információs igény még fokozottabb a felsőoktatásban tanuló hallgatók körében. A turizmus adott időszakának teljesítményéről, trendjeiről tudunk pontos képet alkotni a statisztikai adatok segítségével, elemezhetőek a keresleti kínálati oldal változásai, minőségi mutatók állíthatók elő. A Turizmus Magyarországon című kiadvány a legfrissebb, átfogó statisztikai adatforrása a szakmának, mely évente kétszer jelenik meg. Egyszer előzetes adatokkal, majd amikor lezárták a teljes körű adatfeldolgozást, olvasható a végleges verzió. Magyarul, angolul és németül jelenik meg. Az archívumban a végleges verziókat tárolják 1993-ig visszamenőleg. Átlagosan 6-8 hónappal előzi meg a KSH éves jelentését, amely ugyan sokkal részletesebb és területi szinten is mélyebb elemzéseket tesz lehetővé, de a hatalmas átfutási idő miatt nélkülözhetetlenné teszi a Magyar Turizmus Zrt. kiadványait.
A Turizmus Bulletin archívumának 3 fő használói csoportja van. A főiskolai hallgatók tanulmányaik során gyakran használják az egyetlen országos tudományosnak nevezhető turisztikai szaklapjának tanulmányait. Sokat keresnek régebbi számok tartalmaiban.
A nagyobb cégek (szállodák, utazási irodák, TourInform irodák) kevésbé használják ki ezt a lehetőséget, nekik általában előfizetésük van a folyóiratra és leggyakrabban az utolsó 1-2 szám érdekli őket, ami még nem érhető el a honlapról. A harmadik csoport a kis- és középvállalkozások vezetői. Az ő használói szokásaik a legrendszertelenebbek. Egyes beruházások, stratégiai döntések meghozatala előtt tanulmányozzák a szakfolyóiratot.
A tartalomszolgáltató politikailag független tartalmat oszt meg a felhasználóval. Annak ellenére, hogy az MTZRT az Önkormányzati Minisztériumhoz tartozik, független szándékozik maradni a pártpolitikától. A szakmai oldalak célja a szakma objektív tájékoztatása a turizmuspolitika és trendek változásairól.
A nagyközönségnek szóló nyitólap egy szállás- és programadatbázis. Az oldal funkciójából és a ZRT feladatköréből adódóan leginkább marketingtevékenységet folytat. Erősíteni hivatott a belföldi turizmus iránti keresletet, és minél nagyobb részesedést szerezni a potenciális küldő országok turizmus költéséből. Pozitív képet igyekszik festeni a magyar kultúráról, látnivalókról, attrakciókról, a magyar emberekről.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése