2009. november 30., hétfő

Tézis 2. - Itthon.hu

1.
A honlap tartalmának nagy része változatlan formában megjelenik nyomtatva is. A Turizmus Bulletin és a Turizmus Magyarországon is megjelenik hagyományos formátumban. Az előbbi előfizetéses, az utóbbi ingyenes formában. Az egyes stratégiai dokumentumok és marketingtervek szintén napvilágot látnak nyomtatva, de nem kerülnek kereskedelmi forgalomba. Az internetes elérés hiányában ezeket a központi irodában, vagy egyes könyvtárakban lehet megtekinteni, fénymásolni. A statisztikai adatok egy része elérhető egyéb folyóiratokban(Turizmus Trend, turizmus Panoráma, Business Traveller…) is, de ezek nehezen kereshetők, ezek a folyóiratok inkább újdonságértesítő szerepet töltenek be, nem jellemzők rájuk, a mélyebb tartalmi szintű elemzések. Az adatok szintén elérhetőek a KSH éves jelentéseiből, illetve statisztikai évkönyvéből. Ezek a kiadványok azonban meglehetősen drágák. A főlapon található tartalom az internet elterjedése előtt reklámkiadványokban, óriásplakátokon, újsághirdetésként, rádió- illetve televízió reklámként jelentek meg.

2.
Ezeknek a tartalmaknak egy jó része megjelenik a KSH portálján, de az átlag felhasználó számára annyira nehéz eligazodni az adatrengetegben, hogy majdnem olyan, mintha nem is lenne. Egy másik szegmens elérhető az Önkormányzati Minisztérium honlapjáról, valamint a Kongresszusi Iroda oldaláról, ahol hasonló nehézségekkel találjuk szemben magunkat. Az itthon.hu szakmai oldalainak előnye pont az, hogy egy helyen, a laikus számára is viszonylag jól kereshetően szolgáltatja a tartalmat. A főoldal információ elérhetőek az egyes pontban említett forrásokból, valamint egyes szervezetek honlapjairól, mint például a Falusi Turizmus Országos Szövetsége, vagy a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány.

3.
A honlap egyrészt szelektálja és szolgáltatja a szakma számára fontos információkat, mindezt térítésmentesen, kis átfutási idővel teszi. Nincs módjában viszont szolgáltatni a fizetős adatbázisok anyagát. A nyitólap keresői nagyrészt lefedik a hazai szállás- és programkínálatot. A reklámokkal, flash-ekkel, kisfilmekkel hatásosan egészítik ki a nyomtatott prospektusok, plakátok, reklámok, újsághirdetések valamint TourInform irodák szolgáltatásai által képviselt marketingmix eszközrendszerét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése