A katedra nyelviskola igyekszik a hirdetési lehetőségek minden típusát kihasználni. Erről felméréseket és visszajelzéseket készít. Minden beiratkozó hallgatótól és diáktól megkérdezik milyen fórumról ismerte meg az iskolát.
A nyelvtanfolyamokat csak bizonyos időszakokban tudja eladni, ezért fontos, hogy gyorsan rövid idő alatt széles réteghez juttassa el hirdetését. Jól bevezetett logóját friss sajtótermékekben, Tv-ben, szórólapokon, óriásplakátokon, metrókocsikban is láthatjuk. Egy jó nyelviskola nem élhet meg az informális csatornák nélkül. Legjobb ajánló az elégedett hallgató. Ha valaki iskolát, orvost, nyelviskolát, tanárt keres, megpróbál saját ismeretségén belül, első kézből érdeklődni. Ha innen jó ajánlást kap nagyobb eséllyel választja a hirdetés útján is dicsért "terméket".
Az iskola rendelkezik saját utazási irodával, folyóirattal. Utazási irodája a Katedra Travel külföldi és belföldi nyelvtanfolyamokat, nyelvtanfolyammal egybekötött síutakat árusít, az utazási katalógus is hirdetési felület.
Elindította a Speak Up című folyóiratát, ami angolul tanulóknak szól. Különböző érdekes cikkekkel kifejezésgyűjteménnyel, tesztekkel és CD-n hanganyaggal. Ez a folyóirat elérhető az interneten is Speakup.hu címen. Mindezek olyan direkt és indirekt hirdetési felületek ami az iskolát kiválóan reklámozza.
A nyelviskola saját honlapján túl megtalálható minden olyan internetes felületen ami nyelvoktatást, nyelvtanfolyamot hirdet. A nyelvvizsga.lap.hu-n minden olyan helyen szerepel, ahol az oldal nyelvvizsga-típusok, nyelvvizsgáztató-helyek szerint csoportosít. Itt is lehet lakóhely szerint keresni, így ahol van katedrás nyelvtanfolyam, ott szintén megtaláljuk.Utazási irodája révén az utazásokat reklámozó felületeken is jelen van. Véleményem szerint a nyelviskola ügyesen kihasználja a hiperlinkek adta lehetőséget, igyekszik kihasználni, hogy más érdeklődési területről is magára irányítsa az érdeklődést.
Internetes felületen csak úgy bukkanhatunk pl. jó nyelvtanfolyamra ha már előtte eldöntöttük, hogy tanulni akarunk és elkezdjük keresni a lehetőségeket. Ennek a szempontnak jól megfelel az általam vizsgált katedra honlap. Sok határterületről eljuthatunk hozzá. Mégsem nélkülözheti az egyéb médiákat:TV, rádió, plakát ahol jöttünkben-mentünkben akaratlanul is belebotlunk a hirdetésekbe ha akarjuk ha nem.
A Katedra honlap közepesen interaktív. Nem használja a WEB 2.0 nyújtotta lehetőségeket, pl.: blog, fórum, wiki. Látható hogy a honlapot alapvetően információ adásra, a tanulók számára nyújtott apróbb kedveskedő szolgáltatásokra építik.
2009. november 29., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése