Értékpluralizmus
Az itthon.hu szakmai oldala jól körülhatárolható célkitűzéssel, és használói körrel rendelkezik. Egyrészt a turisztikai szakembereket szándékoznak ellátni a legfrissebb szakmai információkkal, statisztikai adatokkal és tanulmányokkal. Nagyon fontos szerepet tölt be a felsőoktatásban használt információszolgáltatás eszközrendszerében. Mivel a turizmus-vendéglátás igen népszerű szaknak számít napjainkban (is) Magyarországon, ez a csoport népes felhasználói réteget biztosít az oldal számára. A hallgatók és oktatók egyaránt rendszeresen használják. A spontán tanulás-élmény nem kap kifejezetten nagy szerepet, a használók konkrét információk után kutatva keresik fel az itthon.hu-t (statisztikák a turizmus teljesítményéről, Turizmus Bulletin-ben található cikkek, konferenciákról készült beszámolók, prezentációk…). Az oldal bárminemű állásfoglalás nélkül szolgáltatja a tartalmakat és ugrópontotokat biztosít a szakma más szolgáltatóinak eléréséhez (pl.: Magyar Kongresszusi Iroda).
A nyitólapon található nagyközönségnek szóló tartalom a potenciális turistákat, nyaralókat, üdülőket célozza meg és egy egyszerűsített, jól kereshető és folyamatosan frissített útikönyvként értelmezhető.
Hálózati tudásélmény
A nyitóoldallal itt sem szeretnék részletesebben foglalkozni. Figyelemfelkeltő, kötetlen böngészésre buzdít.
A szakmai oldalakon található információkig már csak az a szűkebb kör jut el, akiknek ténylegesen használatra kínálják a tartalmakat. Az oldal használói rendelkeznek azokkal a szakmai alapkompetenciákkal, amik képessé teszik őket az itt található információk megértésére, azok rendszerbe foglalására és beépítésére a saját kutatási témájukba. Legyen az akár egy beadandó dolgozat, szakdolgozat, óravázlat, megvalósíthatósági tanulmány, vagy üzleti terv. Annak ellenére, hogy az oldalt látogató hallgatók és szakemberek alapvetően közös érdeklődéssel rendelkeznek, hasonló problémák foglalkoztatják őket, a tartalomszolgáltató nem biztosít lehetőséget arra, hogy interakció alakuljon ki köztük. Ezt más fórumokon kell megoldani.
Hálózati időélmény
A nyitólapon az időélmény olyan formában jelenik meg, hogy az oldal aktuális külalakja mindig függ a Magyar Turizmus Zrt. által kialakított kampányévhez. A Kampányéveket általában négy alkampányra osztják. Mint például a vizek évében az egyik negyedév a Balatoné volt, egy másik a wellness-é. Az idei év a kulturális turizmus éve, a következő a fesztiválok éve lesz. Megállapítható tehát egy évente változó, és kb. negyedévente frissülő tematika a nyitólap fő részén.
A szakmai oldalakon sokkal nehezebb ilyenről beszélni. Az aktuális információk bennt vannak középen, és ahogy új információ szorítja ki, átkerül baloldali menürendszerben a tematika szerint őt megillető helyre. A tartalomszolgáltató nem távolít el tartalmat az oldalról. Amit egyszer megjelentetett, azt vagy a baloldali menüből, vagy archívumból elérjük.
Hálózati térélmény
A nyitólap funkciójából adódóan színes, figyelemfelkeltő. Flashként mindig az aktuális kampányévvel kapcsolatos hirdetés, ugrópont jelenik meg. A kommunikáció viszont itt is egyoldalú, nincs lehetőség visszacsatolásra, vitaindításra. Pedig egy-egy turisztikai desztináció adottságait böngészve érdekes adalék lehet mások tapasztalatainak, véleményének ismeret. Akár még vitafórumokat is lehetne indítani. Ezt a funkciót meghagyják az egyes desztinációk saját honlapjainak. Viszont működik RSS, ami örvendetes.
A szakmai oldalak képe már sokkal letisztultabb, ritkán változik (bár az egyes tartalmakat néha alattomosan máshová csoportosítják, fejtörést okozva a gyanútlan felhasználónak). A design, véleményem szerint, inkább szolgálja a praktikumot, és sokkal kevésbé hivatott a szemet gyönyörködtetni. Az oldalon nincs lehetőség visszacsatolásra, véleménynyilvánításra. Ez az egyoldalú információszolgáltatásra alapul. Az én közlöm, te befogadod elv érvényesül. Véleményem szerint ezzel nincs is semmi baj ebben az esetben. A szakmának ugyanis vannak olyan fórumai, ahol konstruktívan tudnak vitatkozni, vagy éppen egymás torkának ugrani. RSS természetesen itt is működik.
Az itthon.hu szakmai oldala jól körülhatárolható célkitűzéssel, és használói körrel rendelkezik. Egyrészt a turisztikai szakembereket szándékoznak ellátni a legfrissebb szakmai információkkal, statisztikai adatokkal és tanulmányokkal. Nagyon fontos szerepet tölt be a felsőoktatásban használt információszolgáltatás eszközrendszerében. Mivel a turizmus-vendéglátás igen népszerű szaknak számít napjainkban (is) Magyarországon, ez a csoport népes felhasználói réteget biztosít az oldal számára. A hallgatók és oktatók egyaránt rendszeresen használják. A spontán tanulás-élmény nem kap kifejezetten nagy szerepet, a használók konkrét információk után kutatva keresik fel az itthon.hu-t (statisztikák a turizmus teljesítményéről, Turizmus Bulletin-ben található cikkek, konferenciákról készült beszámolók, prezentációk…). Az oldal bárminemű állásfoglalás nélkül szolgáltatja a tartalmakat és ugrópontotokat biztosít a szakma más szolgáltatóinak eléréséhez (pl.: Magyar Kongresszusi Iroda).
A nyitólapon található nagyközönségnek szóló tartalom a potenciális turistákat, nyaralókat, üdülőket célozza meg és egy egyszerűsített, jól kereshető és folyamatosan frissített útikönyvként értelmezhető.
Hálózati tudásélmény
A nyitóoldallal itt sem szeretnék részletesebben foglalkozni. Figyelemfelkeltő, kötetlen böngészésre buzdít.
A szakmai oldalakon található információkig már csak az a szűkebb kör jut el, akiknek ténylegesen használatra kínálják a tartalmakat. Az oldal használói rendelkeznek azokkal a szakmai alapkompetenciákkal, amik képessé teszik őket az itt található információk megértésére, azok rendszerbe foglalására és beépítésére a saját kutatási témájukba. Legyen az akár egy beadandó dolgozat, szakdolgozat, óravázlat, megvalósíthatósági tanulmány, vagy üzleti terv. Annak ellenére, hogy az oldalt látogató hallgatók és szakemberek alapvetően közös érdeklődéssel rendelkeznek, hasonló problémák foglalkoztatják őket, a tartalomszolgáltató nem biztosít lehetőséget arra, hogy interakció alakuljon ki köztük. Ezt más fórumokon kell megoldani.
Hálózati időélmény
A nyitólapon az időélmény olyan formában jelenik meg, hogy az oldal aktuális külalakja mindig függ a Magyar Turizmus Zrt. által kialakított kampányévhez. A Kampányéveket általában négy alkampányra osztják. Mint például a vizek évében az egyik negyedév a Balatoné volt, egy másik a wellness-é. Az idei év a kulturális turizmus éve, a következő a fesztiválok éve lesz. Megállapítható tehát egy évente változó, és kb. negyedévente frissülő tematika a nyitólap fő részén.
A szakmai oldalakon sokkal nehezebb ilyenről beszélni. Az aktuális információk bennt vannak középen, és ahogy új információ szorítja ki, átkerül baloldali menürendszerben a tematika szerint őt megillető helyre. A tartalomszolgáltató nem távolít el tartalmat az oldalról. Amit egyszer megjelentetett, azt vagy a baloldali menüből, vagy archívumból elérjük.
Hálózati térélmény
A nyitólap funkciójából adódóan színes, figyelemfelkeltő. Flashként mindig az aktuális kampányévvel kapcsolatos hirdetés, ugrópont jelenik meg. A kommunikáció viszont itt is egyoldalú, nincs lehetőség visszacsatolásra, vitaindításra. Pedig egy-egy turisztikai desztináció adottságait böngészve érdekes adalék lehet mások tapasztalatainak, véleményének ismeret. Akár még vitafórumokat is lehetne indítani. Ezt a funkciót meghagyják az egyes desztinációk saját honlapjainak. Viszont működik RSS, ami örvendetes.
A szakmai oldalak képe már sokkal letisztultabb, ritkán változik (bár az egyes tartalmakat néha alattomosan máshová csoportosítják, fejtörést okozva a gyanútlan felhasználónak). A design, véleményem szerint, inkább szolgálja a praktikumot, és sokkal kevésbé hivatott a szemet gyönyörködtetni. Az oldalon nincs lehetőség visszacsatolásra, véleménynyilvánításra. Ez az egyoldalú információszolgáltatásra alapul. Az én közlöm, te befogadod elv érvényesül. Véleményem szerint ezzel nincs is semmi baj ebben az esetben. A szakmának ugyanis vannak olyan fórumai, ahol konstruktívan tudnak vitatkozni, vagy éppen egymás torkának ugrani. RSS természetesen itt is működik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése