2009. december 12., szombat

Tézis 4. - Jendrassik

A) érték pluralizmus
A honlap az intézmény valóságos értékrendjét, céljait tükrözi. Az azt hiszem nincs leírva sehol, hogy a 12. évfolyam végén érettségi bizonyítványt lehet szerezni. Ez egy másodlagos információként azonban mindenkiben tudatosul, hogy miért is jár ebbe az intézménybe.
Más témák felé is közvetít a tartalom. Például: sport, műszaki tudomány. Nagyon átvitt értelemben az órarend is más tudományok felé közvetít, hiszen több tudomány területet ölelnek fel a tantárgyak.
A honlapon kevés link van, ami máshova iránytaná a látogatót. Ha jól emlékszem ezek is e-mailcímek.
Nincs lehetőség virtuális tér kialakítására, például egy fórum formájában.
Illetve a tanulók nem teszik közzé a kedvenc honlapjaik listáját.

B) hálózati tudásélmény
A műveltség csoportképző lehet. Pontosabban az lehet csoportképző erő, hogy ennek az iskolánk a tanulói illetve diákjai. Az azonos műveltséget inkább azonos érdeklődési körnek nevezném a diákok részéről.
A honlap rétegezetten kínálja az információkat. Jól látható az elkülönítés, így mindenki az olvashatja el, ami számára fontos.
Nincs lehetőség a saját tudás hozzáfűzésére, csak az oldal készítője felé lehet jelezni az észrevételeket.

C) hálózati időélmény
Nincs lehetőség párbeszédre. Az időélményt talán úgy lehet érzékelni, hogy kerülek fel új információk a Hírek menüpont alá, amik dátummal vannak ellátva.

D) hálózati térélmény
Kellemes a design. Nincs lehetőség saját tér létrehozására. A valóshelyszín kérdése elgondolkodtató. Hiszen egy iskolában nem gondolom, hogy sok értelme lenne, ha egy webkamera egy állandó képet mutatna. Az már inkább érdekesebb elképzelésnek tartanám, hogy minden teremben legyen egy webkamera és minden órát weben keresztül is követni lehessen. Bár úgy gondolom, hogy a kollégáim nem igazán lennének ebben partnerek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése