2009. december 8., kedd

MTA-KTI Tézis 3.

1. A honlap nyitó oldala rögtön a „dolgok közepébe vág”, nem kell továbblépnünk, hogy egy következő oldalon az általános információk után a részleteket ismerjünk meg. Az első találkozásnál érzékelteti a honlap, hogy az Intézet mit tart fontosnak közölni magáról: a kutatás és a hozzá kapcsolódó tevékenységek (szemináriumok, konferenciák, publikációk) frissességét, aktualitását, az Intézet közszerepléseit. Az első oldalról tovább lépve már az Intézet által nyújtott szolgáltatások (adatbank, könyvtári katalógus) is elérhetők és az Intézetben folyó kutatások is megismerhetők. Elsődlegesnek ebben az értelemben az újdonságra felhívó hírek, információk számítanak, aki az elsődleges híradás alapján tovább érdeklődik, többnyire eljuthat a másodlagosnak tekinthető dokumentumokig, a publikációk letöltéséig, lelőhelyük megjelöléséig, a dokumentumok készítőinek adatáig.
2. A honlap legnagyobb hányadát (70 százalékát) a publikációkra és azok készítőire (az Intézet kutatóira) vonatkozó információk teszik ki. Jelentős szeletet képviselnek a (1) könyvtárra vonatkozó információk, (2) az Intézet működésének és szervezetének ismertetése és a (3) friss illetve régebbi eseményekről szóló tájékoztatás, ezek aránya 10-10 százalékra becsülhető. A honlap csak email-es kapcsolódást kínál fel a látogatóknak, vélemények, reakciók megjelenését nem teszi lehetővé, emiatt inkább „hirdetési” felületként fogható fel.
2009.12.14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése