2009. december 1., kedd

MTA-KTI Tézis 2.

1. A honlapon szereplő tartalmak egy része a korábbi kommunikációs rendszerekbe is bekerült. Az intézeti publikációkat az Intézet könyvtára gyűjtötte, katalogizálta és elérhetővé tette. A publikációk egy szűkebb köre más könyvtárakban is hozzáférhető volt. A konferencia-előadások, közéleti szereplések hozzáférhetősége már csak korlátozottan volt biztosított, az Akadémia számára készített éves beszámolók ezeknek már csak az összesített adatait tartalmazták. Az Intézet tevékenységéről az éves beszámolók adtak ugyan teljesebb képet, de ezek, bár nyilvánosak voltak, nehezen voltak elérhetők. A honlap szolgáltatást nyújtó funkcióiból (könyvtári katalógus, adatbank, letölthető publikációk) csak a könyvtárral összefüggő szolgáltatások voltak helyben elérhetőek.

2. A honlap egyfelől egybegyűjt más forrásokból származó információkat (pl. társszervek rendezvényei), másfelől lehetőséget ad másoknak a honlap tartalmának átvételére. A rendezvényekről (intézeti és nem intézeti szervezésűek) más szervezetek honlapjain (GVH, CEU, MNB, MKE) is értesülhetünk, A könyvtári katalógusban szereplő, az intézetre specifikusan vonatkozó tételek – talán nem teljes körűen – más szakkönyvtárak katalógusaiban (pl. Corvinus Egyetem Könyvtára) is fellelhetők. A publikációk egyes típusai (pl. angol nyelvű műhelytanulmányok) az Intézet szolgáltatásaként más nagy arcivumokba (pl. REPEC) is bekerülnek. Az angol nyelvű publikációk sok tudományos, kutatási adatbázisban (ScienceDirect, SpringerLink, EBSCO, Jstore, EconLit stb.) megtalálhatók.

3. A honlap magyar felülete szervesen illeszkedik a szakmai közösség szolgáltatási spektrumába. Kapcsolatot tart és hoz létre a hasonló intézmények között. A honlapon keresztül a közgazdasági kérdések iránt érdeklődök a hazai kutatási paletta jelentős szeletére kapnak rálátást. A honlapot használók a jelentősebb szakmai folyóiratok tartalmához közvetlen kapcsolatot találnak. A honlapra felkerült intézet-specifikus tartalmak többsége (letölthető intézeti publikációk, az Intézet szolgáltatásai, pl. adatbank) ugyanakkor csak ebből a forrásból érhető el, azaz a specifikus tartalom szervesen illeszkedik a szélesebb szakmai környezetbe.
2009.12.14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése