2010. május 5., szerda

Pető Intézet Tézis 8.

A kontextus igénye:
A magam tapasztalata teljesen egybe cseng azzal a felvetéssel, hogy a kontextus hiány és a pontszerű információk okozta zűrzavar milyen galibát, türelmetlenséget tud okozni az emberben. A problémát néha csak az a kis apróság is megoldja, ha tudjuk azt, hogy mit akarunk. Mi a célunk? Milyen tudásra, információra van szükségünk? Ez egy külön gondolkodásmódot igényel, amelyet nagyon sok gyakorlás előz meg. A dolgokra való rálátás, vagy az összefüggések keresése, felfedezése olyan élményt nyújthat, amelynek segítségével nagyon fontos utakat, tudunk megnyitni.
A tájékoztatás önmagában semmitmondó, hiszen maga a tájékozódó az egyik irányt adó. Kontextusban kell lenniük egymással. Milyen igények jelennek meg és azok mennyire tudottak?
A honlapon a témát tekintve is adott, hogy a kontextus”jelen” van. Az itt megjelenő igények valódi problémák, és talán ez okozza az eredetiségét is a honlapnak. A problémák megoldásra várnak, anélkül csak a káosz marad.
Felmerül a kérdés, milyen motiváció lép fel és arra milyen kreativitás lehet a válasz?
Mekkora az információ értéke és azzal lehet e valamit kezdeni?

Dr. Pető András a konduktív nevelés „feltalálója” az Pető Intézet névadója. Az Ő nevéhez fűződik a Pető módszer. Ez a központi idegrendszeri károsodás következtében mozgássérült személyek helyreállítását célzó un. gyógyító rendszer módszer.
A beteg emberek kapcsolatrendszerét építi, lehetőséget biztosít a személyiség kibontakoztatására, együttműködésre késztet (anélkül nem is menne). Ha beteg az ember. ha egészséges az ember nagyon fontos az emberi kommunikáció és az csodákra képes. Tanulás-tanítás folyamattal működik.
Ide vonatkozik az a távol keleti mondás miszerint:
"Adj halat az éhezőnek, és aznap megmented a haláltól. Tanítsd meg halászni. Örök életre jóllakott lesz, és sem ő, sem családja nem szenved majd hiányt."

Igény az információk hitelesítésére

Maximálisan hiteles, és az igény is ezt fedi. Nem lehet hiteltelen, ez nem erről szól, nem szólhat erről. Nem árul zsákba macskát a felhasználó az alap kérdésektől a konduktív pedagógián keresztül a főiskola oldalára, onnan a konduktív óvoda oldalra, majd aki a főiskolán képzi magát, szintén megfelelő információkhoz juthat.
A stáb aki mögötte áll sugározza a komolyságot, hitelességet, amely a felhasználó, érdeklődő számára azonnal kiderül.
Állandó frissítés jellemzi.

Épp most a napokban leltem rá egy programajánlóra, mely a Színjátszó szakkör Dzsungel könyve című darabot készül bemutatni. Mi ez ha nem közösségszervezőerő?

Színjátszó szakkör - Meghívó
Írta: Piller Barbara
Szeretettel meghívjuk Önöket és kedves családjukat újabb előadásunkra, melyen a Dzsungel könyve című darabunkat mutatjuk be.
Időpontok:
- 2010. május 11. 15: 00 óra
- 2010. május 12. 15: 00 óra
Helyszín:- Pető Intézet, Villányi úti Díszterme (XI. Ker. Villányi út 67.)
Az Iskola Tagozat
színjátszó szakköre

Igény a perspektívára

A közösségi aktivitás direktben nem valósul meg. Többlépcsősnek tartom. A felhasználók csak számszerűen lesznek „viziók”, de chat, blog, wiki, twitter szolgáltatás nem alkalmazható. Ezt én nagyon hiányolom. A tartalomépítésben nem játszik szerepet a felhasználó. Természetesen azt figyelembe véve, hogy fegyelmezettséget követel a tartalom, azért biztos lehetne olyan különböző tartalmakat közzétenni, vagy egy fórumot megnyitni ami napi aktualitásában tudna jelen lenni.
Más tekintetben törekszik a teljességre.

A komplexitással szemben támasztott igények

Egyedi a témáját tekintve és nagyon fontos társadalmi szerepvállalást tesz lehetővé.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell keresni a felhasználói igényeket és azokat áttekinteni, mérlegelni és lehetőséget biztosítani az igények kielégítésére.
Komplex tájékoztató rendszernek tartom még ha felfedezhetőek benne hiányosságok. Fontos lenne más web oldalakra való átjárhatóság stb.
A youtube-n fellelhető csekély a Pető intézettel kapcsolatos anyag, amely egy nagyon kis bepillantást enged az Intézet életébe.

http://www.youtube.com/watch?v=msvAmLNGHs8
http://www.youtube.com/watch?v=wxvHTZMfQJY

Megnéztem pár youtub-ra feltett külföldi tartalmat. ezek közül is egy ami nagyon szimpatikus. Sok közül választottam ki ezt, de amire felfigyeltem, hogy sokkal összetettebb, szembenézőbb videók készülnek. Erőt sugárzóak, valódi problémakkal szembenézőek, felnőttek.

http://www.youtube.com/watch?v=nsgoG9XvOaM&feature=related

A honlapon megtalálható videó film egy átfogó ismertetés. Ez a főmenű alatt található Galériára rákattintva található meg.

http://www.peto.hu/hu/index.php?option=com_expose&Itemid=62

A legfontosabb funkciók tekintetében mely jelen van kiemelném a személyes munka megbecsülését a közösségi időélmény, a munka és együttlét archiváltságát, a személyes tér biztosítását, a projekt célterületével biztosított élő kapcsolatot, rálátást az irányító munkára, és a kollegialitást. Közösségi tér a projekttől független, kötetlen kommunikálás lehetősége.
Ami még szerintem nem megoldott az:
A beépülő munka kompatibilitása más, hasonló rendszerekkel, átlépési lehetőség, metaprojektek részeként, a tudásbázis közös, interaktív építésének lehetősége, hozzáférése a gyűjtési, feldolgozási fázisokhoz, a működő, létrehozott tudásbázis hatékony lekérdezhetősége.

A honlap látogatóiról, használóiról megállapítható, hogy tudatos felhasználók. Ritka az úgynevezett rászörfölő net polgár.

Összegezve a honlapot komoly minőségűnek tartom, a web 2.0 szolgáltatás alkalmazása aktívabb is lehetne, de a célját így is betölti.
A tudásanyag sokrétűvé tételét hiányolom.

Végezetül személyes megjegyzésem, hogy a közösségi erők igazából a valós életben eresztenek gyökeret. Ez lehet pl. egy busz közönsége, amely jármű éppen a Pető Intézet előtt áll meg, sok terápiára menő kisgyerekkel, szülőkkel, és gyakori tapasztalatom az egymás segítése.
Ha ezek az erők egy internetes honlapon továbbfejlődnek szerveződnek az csak külön élmény.
S az élmény már a buszon elkezdődik, összekovácsolja az erőket és elindul a nap….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése