2010. május 18., kedd

Tézis 5 Oktogon Tánc Centrum

Tánc = személyes kontaktus mindenek fölött

Az általam választott oldalon kevés interaktivitás zajlik, mivel főleg az intézményben zájló oktatásról, a tanárokról, az adott tánctípusról, rendezvényekről illetve az aktuálisan induló tanfolyamokról olvashatunk. A Fórum menüpont azóta sem működik (mióta jópár hónapja elkeztem foglalkozni az oldallal), a Táncpartner Kereső és a Vendégkönyv aloldalon van némi aktivitás a közösség szempontjából. Ezeken a menüpontokon általában a "tanulók" írnak, kérdeznek, élmény beszámolnak vagy akár még magánbeszélgetnek is.
Számomra érdekes tehát megállapítani, hogy nem közösségformáló ez az oldal, de azt is kijelenthetem vajon hogy maga az intézmény sem az? Ez már nehezebb dolog. Egy tánc órán, tanfolyamon résztvenni szerintem mindig közösségformáló, külnböző embereket összehozó folyamat (persze amennyiben vagyunk annyit az adott környezeben, hogy bármiféle kommunikációs folyamat elindulhasson), és a mai világban milyen jó, érdekes és akár még hasznos is lehetne, ha az Internet segítségével akár jobban megismerhetném a "csoporttársaimat", akikkel együtt tanultam az egyik lépés után a másikat. Vagy milyen jó lenne ha az oktatók felé lehetne egy-két kérést, kritikát intézni ezeken a fórumokon. De végiggondolva ez veszélyes is lehet, mert nem biztos hogy az oktató elolvassa, vagy ha mégis, negatívan éli meg stb. Illetve olyan szempontból is gondokat okozhatna, hogy a tánc, mozgás alapelvét "ölné meg", mégpedig a SZEMÉLYES KONTAKTUST.
Szerintem viszont fontos lenne, ha például egy új tánc oktató helyre szeretnék elmenni, hogy az intézmény oldalán több képet, több tanulók által tett bejegyzést, kritikát olvashassak. Így a "társak" szemszögét is megismerem azt, nem csak az ott dolgozók (evidens) "ez a legjobb, leszínvonalasabb táncos hely Budapesten" felkiálltását.

Összegezve tehát kimondható, hogy a közzösségformálás az én oldalom esetében nem, vagy alig történik meg, pedig szerintem abszolót megvalósítható és szükséges lenne, és akár még az oktatás minőségi fejlődéséhez is hozzájárulhana.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése